Besoin d'aide : Connexion base de donnée

Beckam

Slt à tous,

bn chui pas assez fort en java, je sé son syntaxe, faire des
interfaces graphiques ... et chui nouveau ds ce groupe
j'espère ke j'aurai l'aide que jé souhaité
svp, je veux savoir comment connecter à une base de donnée ? et si
cette base et en Microsoft Access ? et y a t-il des trucs à faire pour
établir une connexion à une bd quelconque ...?
merci

Owen Jacobson

[...]

JDBC. For Access, you'll need the JDBC-ODBC bridge, which is not
production quality, or a third-party driver.

-o

Beckam

thx
but I'm not professional, i'm studying Software Engeneering
i'd like just to know how to connect ? ( the instructions ... )
thanks owen

Beckam

ok, I appologize ...!
I want to know how to connect to a data-base with java, the data-base
is in Microsoft Access
I would like some links, documents, or instruction helping me to know
how to connect and edit a data base with java like ( connection,
insert, select, update ..; excute a query )
Thanks and again I'm sorry

Neil Coffey

Lew said:
Suis-je fou, ou est-ce que cela est «leetspeek» en Français?

Que veut dire «chui», s'il vous plait?

More teenage SMS-speak.

(P.S. "chui(s)" = "je suis" -- in everyday French that's how it's
often pronounced, just as in English "I am" > "I'm" > "am".)