KADER

Discussion in 'ASP .Net Security' started by faruk.nur@mynet.com, Jul 19, 2006.

  1. Guest

    Kader;

    soru:madem,herþey bir kader defterinde yazýlý ve herþey ona göre
    oluyor.o halde insanlar niçin cehenneme gidiyor?
    cevap:evet herþey bir kader defterinde yazýlý ve herþey ona göre
    oluyor.ama,defterde yazýlý olduðu için o þey olmuyor.

    mesela;meteroloji uzmaný,uydudan gelen fotoðraflara bakarak geleceði
    görebilmektedir.bir insan ne kadar yükseðe çýkarsa hem görüþ
    alaný geniþler hemde geleceði görebilir. uzman, uydudan görüyor
    ki,Türkiye"nin batýsýndan yaðmur bulutlarý geliyor.bulutlarýn
    hýzýný ve yönünü hesaplýyarak,hemen defterine þunlarý
    yazýyor,"yarýn türkiye bulutlu ve yaðýþlý
    olacak".bulutlarýn gelmesine bir gün var.bir gün sonra türkiye
    bulutlu ve yaðýþlý olsa;acaba meteroloji uzmaný bir gün önceden
    deftere,bu olayý yazdýðý içinmi olaylar oluyor?yoksa uzman
    olaylarý uydudan önceden gördüdemi yazdý.

    doðru cevap;gördüde yazdý.yazdýðý için olaylar olmamakta,fakat
    olayýn öyle olacaðýný önceden görüp yazmýþtýr.

    Mesela;aklý baþýnda bir kiþiyi, siz sýrtýnýza alsanýz,nereye
    gitmek istersen seni oraya götüreceðim deseniz,diyelim ki iki yol
    var biri,tehlikeli yol, öteki tehlikesiz yol.siz baþtan o kiþiye
    uyarýda bulunarak her iki yolun durumunu anlatsanýz buna raðmen,o
    kiþi beni tehlikeli yoldan götür dese,o tehlikeli yolda baþýna bir
    kaza gelse ,size diyebilirmi ki,bak senin yüzünden baþýma bu kaza
    geldi diyemez.çünkü kendi iradesiyle tehlikeli yolu
    seçmiþtir.götüren deðil,isteyen suçludur.Güç ve kuvvet yalnýz
    Allah"tandýr.bunu felçli hastalar daha iyi bilir.Götüren
    Allah"týr, fakat tehlikeli yolda gitmek isteyen,insan suçludur. Hem
    insan baþýboþ býrakýlmýþ da deðildir. Cüz-i iradesinden baþka
    kendisine ait günahlarý ve borçlarý vardýr.sevaptaki hissesi ise
    pek azdýr.Kimin ve neyin sayesinde sevap iþlemiþtir düþünmesi
    gerekir.




    Allah;
    birzaman gayet zengin bir ressam,sergi açmak istemiþ,fakat sahnenin
    gerisinde durmuþ kendisini konuklara göstermemiþ.konuklara
    hertürlü ikramý yapmýþ.sergiyi gezen misafirler,harika resimlere
    bakmýþlar,ne kadar güzel resimler diyerek aralarýnda konuþurlarken
    birisi, ressamý göremediði için, acaba bu resimler nasýl olmuþtur
    diye bir soru ortaya atmýþ.bir kýsým insanlar,bu resimler kendi
    kendine olmuþtur demiþler.bir kýsým insanlar resimleri tabiiyyat
    kanunlarýnýn yaptýðýný iddia etmiþler.bir kýsým insanlar ise
    resimleri,resmi meydana getiren,boya,fýrça, tablo birlikte bu resmi
    kafa kafaya vermiþler meydana getirmiþtir demiþler.bir kýsým
    insanlar ise,harika resimleri ancak bir ressam tarafýndan
    yapýlabileceðini söyleyerek,kendilerine ikramda bulunan ressamý
    içeriden,alkýþlar ile davet edip,kendisiyle tanýþmýþ ve
    teþekkür etmiþler.iþte biz o ressama Allah diyoruz.ressamdan
    farký, gerçek ve canlý resimler yaratmasýdýr.

    Resim,ressamýn bir parcasý olmadýðý gibi; ressam da, resmin bir
    parçasý deðildir.

    Soru:peki,Allah"ý kim yaratmýþtýr?sorusu(þeytanýn insanlarý
    kandýrmak için sorduðu sorudur) genellikle insanlarýn kafasýnýn
    karýþmasýna yol açmýþ,bu soruda takýlýp kalmýþlardýr.
    Ýnsanlarýn bu sorunun cevabýný bulmaya çalýþmasý,nafiledir.

    Mesela; diyelimki bir saraya girmek için yüz kapý var,ama bir kapý
    kapalý ve sarayýn sahibi ancak o kapýyý açabilir ve anahtarda
    sadece ondadýr.Dýþarýdan saraya girmeye çalýþan biri,açýk
    doksandokuz kapýnýn herhangi birinden içeri girebilir.Fakat kapalý
    kapýnýn önünde durup o kapýyý açamayýnca,bu saraya girilemez
    diyemez,Çünkü diðer doksandokuz kapý açýktýr.Aynen
    öylede,Allah"ý kim yaratmýþtýr, sorusu farzedelim ki kapalý bir
    kapýdýr.O kapýnýn anahtarý sadece Allah"tadýr.Allah"a inanmak
    için doksandokuz kapý açýktýr.Ama inat edip,kapalý kapýnýn
    önünde durmak ve saray sahibini inkar etmek ve açýk kapýdan saraya
    girmemek akýl karý deðildir.

    Peki Allah yoksa,bu kainatý kim yaratmýþtýr? bu kainat nasýl
    olmuþtur?yani yukarýdaki harika resimler nasýl olmuþtur? sorusunun
    cevabýný inat edenlerin vermesi gerekir.

    Ýlmin kapýsý Hz.Ali þöyle der,"Varsayalým ki inanmayan inat
    edenlerin dediði gibi Allah,ahiret,cennet,hesap kitap, vs.yok.Ne
    inanana bir þey olur,nede inanmamakta inat edene.Ama ya
    varsa,"inanana yine bir þey olmaz ama inanmamakta inat eden; iþini
    þansa býrakmýþ olur ki buda akýl karý deðildir.

    Tevekkül ve dua;

    bir çifçi,evvela(önþart);ürün almak için,1-topraðýný nadasa
    koyacak,2-topraðýný sürecek,tohumu dikecek,3-sulayacak.vb.fiili dua
    edecek.

    Sonra; Allah"a ,ürün vermesi için kavli(sözlü) dua
    edecek.Çünkü bir afet gelir ürünü alýp
    götürebilir.Mesela;Çekirge ve sel afeti gibi.Þartlardan birinin
    eksik olmasý,neticeye engeldir.
    Dua eden kiþi için o istediði, kendisi hakkýnda hayýrlý olup
    olmadýðýný dua eden bilemez.O halde duam niye,niçin kabül
    edilmedi diye,üzülmemelidir.

    Mesela;Bir anne ve baba hiçbir zaman çocuðunun kötülüðünü
    istemediði için ,terbiyeye muhtaç çocuðunun her istediðini de
    yapmaz .Bu imtihan dünyasýnda,sýnýrlý ve kayýtlý olduðumuz
    için her istediðimizi elde edemeyiz,her istediðimizi
    yapamayýz.Fakat her istediðimizi elde edecek ve her istediðimizi
    yapabileceðimiz bir yer vardýr ki o yere cennet derler.
    Her þeye muhtaç olan kiþinin , Samed olan Allah"ýn kapýsýný
    çalmasý doðru bir þeydir.Yanlýþ olan, herþeye muhtaç bir
    kiþinin, kendisini hiçbirþeye muhtaç olmadýðýný zannetmesi ve
    dua etmemesidir.





    Þeytan,

    Þeytan"ýn aslý cin olup ateþten yaratýlmýþtýr.Ýnsanýn
    apaçýk,bir düþmanýdýr.Mahlukatý,Allah"a düþman etmek için
    fýrsat kollar. Bu hayatý insanlar için cehenneme çevirmeye
    çalýþýr. Ýnsan, þeytan"dan herbakýmdan üstündür.Fakat
    þeytan"ýda hafife almamak gerekir.Çünkü Hz.Adem babamýz ile
    Hz.Havva annemizin cennetten çýkmasýna vesile olmuþtur.Biz
    þeytanýn inadýna,bu dünyayý cennete çevirmek için
    çalýþmalýyýz.
    Sakýn sizi þeytan, Allah afedicidir diye yanýltmasýn.Çünkü,
    Allah af edicidir ama, kul hakký hariçtir.

    Þeytan,Allah"ý inkar etmemektedir ama,O"na düþman olduðu,iman
    etmediði için ezeli ve ebedi olarak cehennemden çýkamayacaktýr.
    Ýnkar etmemek ayrýdýr,iman etmek ayrýdýr,hiç inanmamak ise,hiçmi
    hiç akýl karý deðildir.Ýnsanlar korku ile ümit arasýnda olmalý.
    Acaba cennetlikmiyim, yoksa cehennemlikmiyim sorusunu merak
    etmek yerine, en kötü ihtimali göz önüne alarak, tedbirimizi
    almak; daha akýllýca bir iþ olsa gerektir.Allah'tan ancak O"na
    iman etmeyenler,ümidini keser. Son nefese kadar,kimin ne
    olacaðý,(þeytan hariç)bizce mechuldur.Cennet ucuz olmadýðý gibi,
    cehennem dahi lüzümsuz deðildir.

    Din,

    Her semavi hak dinler,medeniyetin ve insanýn maddeten ve manen
    yükselmesini,daha iyiye ve ileri gitmesini savunur. Ýslam;bir lokma
    bir hýrka felsefesine karþýdýr.Yarýn ölecekmiþ gibi, ahirete,
    hiç ölmeyecekmiþ gibi dünyaya teþvik eder,Ýki günü aynýolan
    ziyandadýr,komþusu aç iken, tok yatan bizden deðildir, haksýz yere
    bir insaný öldüren,tüm insanlýðý öldürmüþ gibidir,
    düþüncesini savunur.Tek ilah vardýr. O ilahýn adý Allah"dýr.
    Zerrece Allah"a imaný olan ve O"na düþman olmayan herkez,
    hesaptan sonra cennete girecektir. Ýslam; Peygamberi
    Hz.Muhammed"tir,Kitabý Kuran-ý Kerim"dir. Bir Müslüman,hem
    Ýncile,hem Hz.Ýsa"ya, hem,Tevrata, hem Hz.Musa"ya yani tüm
    semavi kitap ve peygamberlere zaten inandýðý için din
    deðiþtirmesi, hiçmi hiç akýl karý deðildir.




    Namaz,

    Dininin direðidir.Bir insan,Allah"ýn benim namazýma ihtiyacý
    yoktur,demesi,hasta birinsinin,doktara "ey doktor senin ilaca ne
    ihtiyacýn var demesine benzer ki,Allah"ýn bizim namazýmýza
    elbetteki ihtiyacý yoktur,bizim namaza ihtiyacýmýz vardýr.Bedenin
    havaya ve suya ihtiyacý olduðu gibi, ruhunda manevi gýdaya ihtiyacý
    vardýr ki o gýdalardan biriside "Hu" kelimesidir.Ýnsanlar her
    nefes veriþte bilmeden,gayri ihtiyari "hu" derler.Hu ,Allah
    demektir.Aslýnda her þey Allah"ý anmaktadýr.Ýnsanýn bu dünyaya
    gönderilmesinin sebebi ve hikmeti ,Allah"ý tanýmak ,O"na dua ve
    ibadet etmektir.

    Hayat,

    Helal þekilde;
    Çalýþýnýz,kazanýnýz,yiyiniz,daðýtýnýz,paylaþýnýz,ama
    israf etmeyiniz.Kara günler, yaþlýlýðýnýz ve ahiret
    içinde,azýk ayýrýnýz. Ýlimin ,malýn ve kuvvetin önemini fark
    ediniz.Bunlarý insanlýðýn hayrý için ve helal bir þekilde
    kullanýnýz.

    Þeytanýn,dünyayý fesada veren ve insanlar için dünyayý
    çehenneme çeviren,sen çalýþ ben yiyeyim ve ben tok olayým
    baþkasý açlýktan ölsün bana ne düþüncesini ,ortadan kaldýrmak
    ve sosyal dengeleri kurmak için çalýþmak insanlýða yapýlacak en
    büyük hayýrlardan biri olsa gerektir.

    Ýlim,

    Bir zaman iki ayna var imiþ,her iki aynada yüzlerini gökteki
    güneþe çevirmiþ,aynalarda akseden,tecelli eden güneþi ,
    insanlarýn yüzlerine her iki ayna da çevirdiðinde, insanlarýn
    gözlerini kamaþtýrmýþlar. Aynalardan biri gururlanarak ben
    insanlarýn gözlerini kamaþtýrdým diye gururlanmýþ ve kendisinde
    bir þeyler olduðunu tevehhüm, zan etmiþ.Diðer ayna ise mütevazý
    birþekilde,aslýnda kendisinde bizatihi bir þey
    olmadýðýný,gökteki güneþ olmasa hiçbirþeye yaramadýðýný,
    önceki aynaya söylemiþ. Ýþte gururlu ayna, sihir ve büyü gibi
    zararlý ilimler ile ilgilenip insanlarý kendisinin etkilediðini
    zanneden þeytan gibidir.Ama mütevazý ayna ise mücize ve kerametin
    asýl sahibinin kendisi olmadýðýný bilen ve faydalý ilimler ile
    ilgilenen bilge kiþidir.Gýbta edilecek kiþi gökteki güneþin ýsý
    ve ýþýðýna mazhar olan kendisini güneþ zannetmeyen ama güneþi
    gösteren, kiþidir.Bu aynalarýn en güzelleri peygamberlere aittir.en
    kötüleri ise þeytan ve þeytan gibilere aittir. Þeytan ve þeytan
    gibi kötü kiþilerin þerrinden Allah"a sýðýnmak
    gerektir.Çünkü insanlarý ve insanlýðý tesirleri altýna
    alabilmekte ve aldatabilmektedirler.Her insan kabiliyeti nispetinde
    güneþe mahzar olabilir ve olmalýdýrda. Asýl olan aynayý
    insanlýðýn hayrýna kullanmak ve ayna olduðunu hiçbirzaman
    unutmamaktýr.Aynadan kasýt insan, güneþten kasýt ise,Allah'týr.

    Güneþ bize ýþýk ve ýsýsý ile çok yakýndýr,biz ise güneþe
    çok uzaðýz.Ama ayna vasýtasýyla,bir nebze güneþin özelliklerini
    anlayabiliriz. Veya uzay mekiði ile güneþin hakiki nuruna ve
    ýsýsýna yaklaþabiliriz onu yakýndan inceleyebiliriz ki,bunu mirac
    hadisesinde Hz.Muhammed bizzat refref'e binerek çok kýsa bir zaman
    zarfýnda yapmýþtýr. Cenneti,cehennemi ve kainatýn
    yaratýcýsýný görmüþ,gidipte görenmi var veya gidipte dönenmi
    var sorusunuda cevapsýz býrakmamýþtýr.

    Mesela, koca bir kütlesi olan dünyamýzý,vasýtasýz ve çok
    süratli birþekilde götüren ve döndüren, bir insaný elbette ve
    evleviyetle daha hýzlý ve kýsa bir sürede götürmeye ve geri
    getirmeye muktedirdir ve aynen öylede olmuþtur.

    Ýnsanlýða faydalý bilgileri, tanýdýk,tanýmadýk,baþkalarý ile
    de paylaþýnýz,yayýnýz. Ben bu bilgileri bilmiyordum,bana kimse
    öðretmedi diyen kiþinin hesabý; bilenden, bildiði halde susandan
    ve hakikatý ve doðruyu yaymayandan sorulacaktýr. Malýn zekatý
    olduðu gibi,ilminde zekatý ve kuvvetinde bir zekatý vardýr.Bilen
    ile bilmeyen bir deðildir.Ýlim mümin"in yitiðidir, nerede olursa
    alýr.Ýlim Çin"dede olsa alýnýz.Hayatta,en hakiki murþit
    ilimdir. Faydalý tüm ilimlerden istifade ediniz,ettiriniz. Beþikten
    mezara kadar ilim öðreniniz. Okuyunuz,okutunuz.Ne demiþ yunus
    emre,'Ýlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir,sen kendini bilmez
    isen ilim nice okumaktýr.'



    Ruh nedir;

    Ruh insanýn aslýdýr,kendisidir.Mahiyeti,bir þekli sureti ve þuuru
    olan bir kanundur, yerçekimi kanunu gibi,ama yerçekimi kanununun bir
    þekli, sureti ve þuuru yoktur.Fakat dünyadaki iþleri yapabilmesi
    için, ruh"un elbisesi,bineði mahiyetinde olan bedene ihtiyacý
    vardýr.Ruh katiyen bakidir,yani ölümsüzdür. Ey insanlar, baki bir
    aleme gideceksiniz,o halde hazýrlýklý olun.Ölüm,ruhun bedenden
    çýkmasý daha önce vefat etmiþ olan sevgili anne ve babanýzýn ve
    dostlarýnýzýn yanýna gitmektir.

    Mesela ;bir þöför nasýl aracýndan inince araba hiçbir iþe
    yaramaz ise,ruh"ta beden aracýndan inince, beden hiçbir iþe
    yaramaz.Kabre konan bedendir.Siz ise ruhsunuz.Ruh berzah alemine
    gitmektedir. ölüm yokluk ve hiclik deðildir.Kim yok olmak
    isterki,Ezeli ve ebedi bir Allah"ýn sevgili mahlukatýda ebedi
    olmalýdýr.Fakat mahlukatýn ebediliði bizatihi deðil, Allah"ýn
    dilemesiyledir.

    Ey insanlar ve cinler ezeli ve ebedi cennete girmek,ebedi yaþamak,her
    istediðini yapmak ve Allah'ý görmek istemezmisiniz.
    Ey sevgili ruh,bunun için Allah'a þükretmeli ve iman etmeli
    deðilmisin.

    HULASA :
    Allah,birdir, hiçbirþeye ihtiyacý yoktur,ne birbaþkasý O'nu
    yaratmýþtýr nede O'nun bir çocuðu vardýr.O'nun eþi ve
    benzeri yoktur.
    , Jul 19, 2006
    #1
    1. Advertising

Want to reply to this thread or ask your own question?

It takes just 2 minutes to sign up (and it's free!). Just click the sign up button to choose a username and then you can ask your own questions on the forum.
Similar Threads
  1. faruk.nur

    KADER

    faruk.nur, Jul 21, 2006, in forum: ASP .Net Building Controls
    Replies:
    0
    Views:
    172
    faruk.nur
    Jul 21, 2006
  2. faruk.nur

    KADER

    faruk.nur, Jul 21, 2006, in forum: ASP .Net Datagrid Control
    Replies:
    0
    Views:
    153
    faruk.nur
    Jul 21, 2006
  3. faruk.nur

    KADER

    faruk.nur, Jul 20, 2006, in forum: ASP .Net Web Controls
    Replies:
    0
    Views:
    170
    faruk.nur
    Jul 20, 2006
Loading...

Share This Page