[Linker error] undefined reference... pliki .h... dev-c++

Discussion in 'C++' started by s_4@wp.pl, Dec 16, 2005.

  1. Guest

    Witam!
    Mam maly problem... to chyba juz wszyscy wiedza... :)
    do rzeczy:

    1. zrobilem maly projekt i wywala mi takie bledy jak w tytule (tylko
    takie)
    2. kompilujac kazdy plik z osobna nie ma bledow, ale kompilujac caly
    projekt to wystepuja powyzsze bledy
    3. specjanie na potrzeby tego postu mocno okroilem moj projekt i nadla
    wywala ten sam blad tylko w trzech miejscach, a nie w stu piedziesieciu
    pieciu, wiec chyba bedzie latwiej namierzyc blad

    zamieszam kod:
    --------------------------- Plik main.cpp ----------------------------
    #include <iostream>
    #include <cstdlib>
    #include "Samochod.h"
    #include "ListaSamochodow.h"

    using namespace std;

    int main(int argc, char *argv[])
    {
    ListaSamochodow::wyswietl_liste_S();
    cout << "Lista Samochodow to: \n";
    cout << ListaSamochodow::lista_samochodow.nazwa << "\n";
    Samochod::wypozycz_S();
    system("PAUSE");
    return EXIT_SUCCESS;
    }

    ---------------------------------- Plik Samochod.cpp
    -------------------------------
    #include <iostream>
    #include <string.h>
    #include "Samochod.h"
    #include "ListaSamochodow.h"

    using namespace std;

    Samochod::Samochod()
    {
    }
    Samochod::~Samochod()
    {
    }

    void Samochod::wypozycz_S()
    {
    cout << "lista samochodow to " <<
    ListaSamochodow::lista_samochodow.nazwa << "udalo sie";
    }

    --------------------------------- Plik Samochod.h
    --------------------------------------
    #ifndef SAMOCHOD_H
    #define SAMOCHOD_H
    #include <iostream>
    #include <string.h>

    class Samochod {
    public:
    Samochod();
    ~Samochod();
    int cena;
    string rodzaj;
    string nazwa;
    string stan;
    static void wypozycz_S();
    };

    #endif //SAMOCHOD_H

    ------------------------ Plik ListaSamochodow.cpp
    #include <iostream>
    #include <string.h>
    #include "ListaSamochodow.h"
    #include "Samochod.h"

    ListaSamochodow::ListaSamochodow()
    {
    }
    ListaSamochodow::~ListaSamochodow()
    {
    }

    void ListaSamochodow::wyswietl_liste_S()
    {
    ListaSamochodow::lista_samochodow.nazwa = "Audi";
    }

    ------------------------- Plik ListaSamochodow.h
    #ifndef LISTASAMOCHODOW_H
    #define LISTASAMOCHODOW_H
    #include <iostream>
    #include <string.h>
    #include "Samochod.h"

    class ListaSamochodow : public Samochod {
    public:
    ListaSamochodow();
    ~ListaSamochodow();
    static void wyswietl_liste_S();
    static Samochod lista_samochodow;
    };

    #endif //_LISTA SAMOCHODOW_H

    Uzywam kompilatora Dev-C++ w wersji 4.9.9.2
    Ten maly projek powinien wyswietlac zmienna skladowa "nazwa" obieku
    "lista_samochodow"
    Klasa ListaSamochodow dziedziczy z klasy Samochod.
    Co mam zrobic aby takie bledy mi nie wychodzily?
    Czym to moze byc spowodowane?

    Prosze Was drodzy internauci o pomoc...
    Z gory dziekuje.
    Marcin Bojarczuk

    , Dec 16, 2005
    1. Advertising

  2. mlimber Guest

    Re: undefined reference... pliki .h... dev-c++

    wrote:
    > Witam!
    > Mam maly problem... to chyba juz wszyscy wiedza... :)
    > do rzeczy:

    [snip]

    In English please. Most of us don't speak Polish.

    Cheers! --M

    mlimber, Dec 16, 2005
    1. Advertising

  3. Guest

    Re: undefined reference... pliki .h... dev-c++

    Sorry I send post to wrong language group...
    my English is weak... :-(

    I have a problem during compilation

    [Linker error] undefined reference to
    `ListaSamochodow::lista_samochodow'
    Above is a code..
    The program should write on screen (windows console) value of member
    variable - object lista_samochodow.
    Please do not use informal language, becouse I will have problems with
    undestand it.

    , Dec 16, 2005
  4. Guest

    Re: undefined reference... pliki .h... dev-c++

    I want to add that each file was copmpiled and there was no mistakes...
    but if I compile all project, a compilator show me a [linker error]
    undefined reference (in three places)

    , Dec 16, 2005
  5. Re: undefined reference... pliki .h... dev-c++

    wrote:
    > I want to add that each file was copmpiled and there was no mistakes...
    > but if I compile all project, a compilator show me a [linker error]
    > undefined reference (in three places)

    Hello,

    Could you show us the linker error (in english)?
    Perhaps a library was not included in the correct order while linking.

    Regards,
    Peter Jansson

    Peter Jansson, Dec 16, 2005
    1. Advertising