Mail via ASP

Discussion in 'ASP General' started by Bram, Jan 3, 2004.

  1. Bram

    Bram Guest

    Ik ben nog niet zo op de hoogte op het gebied van ASP, maar laatst heb ik
    geprobeerd een script te schrijven om een e-mail vanaf een asp-pagina te
    verzenden. Dit is me echten niet gelukt. Het enige dat er op m'n pagina
    verscheen was:

    CDO.Message.1 error '80040220'
    The "SendUsing" configuration value is invalid.
    /test.asp, line 13

    en er werd dus geen e-mail gestuurd... Ik snap niet wat ik verkeerd heb
    gedaan, misschien kan iemand mij helpen...
    De codes die ik gebruikt heb zijn:

    <%
    Dim MyMail
    Set MyMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
    MyMail.From = ""
    MyMail.To = ""
    MyMail.Cc = ""
    MyMail.Bcc = ""
    MyMail.Subject = "Testmail"
    MyMail.TextBody = "<H1><i>the Syreens</i></h1>Bla Bla Bla"
    MyMail.AddAttachment ""
    MyMail.Fields("urn:schemas:httpmail:importance").Value = 1
    MyMail.Fields.Update()
    MyMail.Send()
    Set MyMail = Nothing
    %>
    Bram, Jan 3, 2004
    1. Advertising

  2. Bram

    Evertjan. Guest

    Bram wrote on 03 jan 2004 in microsoft.public.inetserver.asp.general:

> [...]
    > verscheen was:
    >
    > CDO.Message.1 error '80040220'
    > The "SendUsing" configuration value is invalid.

    Ik kan zo niet zien wat die lijn 13 is, dat moet je dus even uittellen en
    dan weet je waarschijnlijk waar de fout zit.

    Volgens mij probeer je te veel tegelijk. Probeer eerst eens een eenvoudig
    tekstbericht en als dat lukt langzaam functies bijvoegen.

    Inmiddels is het handig om dit te lezen:
    <http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2026>

    Ik gebruik zelf altijd Jmail en ken de CDO specs niet.

    --
    Evertjan.
    The Netherlands.
    Evertjan., Jan 3, 2004