problem z prostym prgramikiem ;p

p|OtrEk

Napisalem sobie oto taki twor w celach edukacyjnych. Dolaczam testowy plik;p
Gdyby sie znalazl jakis cierpliwy czlowiek i odpowiedzial mi na pare pytan
bede niezmiernie wdzieczny;
1. Czemu recv gubi znaki? np w czesci motd bywa pociety, a i freenode'owskie
notice VERSION czasem nie dochodzi. cos z tym stringiem nie tak :D?
2. Czemu nic po pierwszym wywolaniu recv() nie dochodzi do serwera? Hmm wiem
ze O_NONBLOCK ustawia ale czekanie this->wait(1000,4) tez nie daje nic
3. Jak sie polaczyc do socketa z O_NONBLOCK?? bo juz nie mam pomyslow, poki
co to olalem i wylaczam ta flage w connect

*------ tu sa te pliki
http://metawire.org/~lysek/common.cpp
http://metawire.org/~lysek/common.h
http://metawire.org/~lysek/constants.h
http://metawire.org/~lysek/inet.cpp
http://metawire.org/~lysek/inet.h
http://metawire.org/~lysek/test.cpp
*------

Richard Bos

p|OtrEk said:
Napisalem sobie oto taki twor w celach edukacyjnych. Dolaczam testowy plik;p

Waar voor den duvel haal je het idee vandaan dat de lezers van deze
groep Pools kunnen lezen? Schrijf Engels, zoals alle fatsoenlijke
Usenet-burgers.

Richard

Andrey Tarasevich

Richard said:
Waar voor den duvel haal je het idee vandaan dat de lezers van deze
groep Pools kunnen lezen? Schrijf Engels, zoals alle fatsoenlijke
Usenet-burgers.

Mmmm.. Usenet-burgers (drools)

Andrey

David Resnick

p|OtrEk said:
[...]

By posting in Polish, you are limiting the pool of possible responders
to, well, a very few if any of the readers of this newsgroup.
From the few words I understand, your questions are likely off topic in
comp.lang.c, as socket programming and interprocess communcation are
system
specific. Perhaps comp.unix.programmer (in English) would be a better
bet. And if your .cpp extensions mean c++ and your questions are not
related to sockets but rather the language, comp.lang.c++ would be the
place to go.

-David

Sensei

p|OtrEk said:
[...]

I don't understand anything but O_NONBLOCK and wait(). What are you
talking about? Try your pl.* newsgroup if you don't speak english,
otherwise, write in english.