Java WebService Serverseite ohne WebServer

robertlasowski

Hi...

ich habe die Aufgabe bekommen einen universellen WEbServicendpunkt zu
schreiben, der als TestEndpunkt für alle möglichen Webservice Clients
dienen soll.. Die voraussetztung ist dabei ist aber, dass der
Webserviceendpunkt nicht in eine WEbserver laufen soll.. nun meine
Frage :

Wie soll das denn genau gehen ... ?!?!?!
alle mir bekannten WebService sind in Webserver eingebunden und die
dazu erhältlich APIs wie JAXM JAX-RPC und axis SOAP setzen voraus dass
man einen WebServer laufen hat...

Kann man dieses irgendwie umgehen?

Prinzipiell muss ich in erster linie eine SOAP anfrage erhalten und
eine vordefiniert XML Datei an den aufrufenden webserviceclient
zurückschicken ...

hat da jemand eine idee

Danke im voraus

CU

?

=?ISO-8859-1?Q?Karl_=D8ie?=

Please write in English

Hi...

[...]

If you ask if you can access a SOAP service without APIS, yes and no.

SOAP is just a Http wrapper so yes you can access SOAP services with a
browser and Http Requests only.

But you will need APIS to parse and assemble the SOAP calls because they
are too complex to handle manually.

SOAP kits like Axis has a Servlet that processes the SOAP requests for you.

But yes, you could write a Servlet that accepts requests and returns a
static SOAP encoded response without the APIs.

Karl

Roedy Green

[...]

here is a rough translation. I had a year of German over 40 years ago
and access to Babel Fish. So this could be way off base.

Hi . I have the task of writing a universal WebService Tester, which
will serve clients as a single point for testing all possible Web
services.. The Web service tester will not run in the Web server.

Now my question: All well-known Web service are merged in Web servers
and in addition so are the APIs such as JAXM JAX RPC and axis SOAP.

Can I get around this somehow? Do I have to define some XML file on
the server to send back in response to my query? [or can I query the
service in some generic way without having access to the server to
prepare for my query? translator's note] Thanks in advance