Scrolling DIV in a table - IE vs Mozilla

Els

John said:
Indien de inhoud niet te groot is gebeurt er dus niets.

En dát bedoel ik nou de hele tijd: dan zie je 'dus' ook geen
scrollbar. Totdat die box te klein wordt, dan verschijnt er
die scrollbar. Ook in Opera 7.11...

Sorry, hoor, maar volgens mij hebben we gewoon helemaal geen
verschil van mening, maar zitten we gewoon langs elkaar heen
te xxxxxx. ;-)
De problemen die OP heeft komen principieel door het feit dat OP
meedere malen probeert <table height=""> en <td height=""> vast te
leggen en aangezien height niet valide is proberen alle browsers dus
maar naar beste kunnen er iets van (van de box en het gedrag) te
bakken.

Bovendien had de OP het helemaal niet over Opera, maar over
Mozilla... we hebben in deze thread ons eigen probleempje
ontworpen ;-)
De source is onzorgvuldig en niet netjes: tagsoup met het welbekende
resultaat.

Eens :)
Maar ik heb het zelf eens omgezet naar doctype strict en
laten valideren, alle styles in een style block gezet, maar
wat blijft: in Mozilla/Netscape geen scrollbalken (ook niet
na verkleinen ;-)) en in Opera die lijn na reloaden.
En ook in IE geen scrollbalken meer, tenzij ik die doctype
weghaal. Totdat ik de hoogte van de binnenste div in px
weergeef i.p.v. in procenten. Dan werkt het (naar mijn
interpretatie ;-)) naar behoren ("as should") in alle browsers.
Zou het volgens de specs ook moeten werken in een div met
percentage hoogte?

John W.

Els said:
John W. wrote:
Sorry, hoor, maar volgens mij hebben we gewoon helemaal geen
verschil van mening, maar zitten we gewoon langs elkaar heen
te xxxxxx. ;-)
Terminologie conflict?

Bovendien had de OP het helemaal niet over Opera, maar over
Mozilla... we hebben in deze thread ons eigen probleempje
ontworpen ;-)
Wie zegt dat Moz het fout als je soup serveert?
[...]

Als <td height=""> e.d. blijft staan blijft het unpredictable denk ik.

John OO
--

<http://webcel.nl/>
<http://www.webcel.nl/bayshop/shop/bayshop.html>

"Time is what prevents everything from happening at once"
- John Archibald Wheeler -

Els

John said:
Terminologie conflict?
:)

Wie zegt dat Moz het fout als je soup serveert?

Als <td height=""> e.d. blijft staan blijft het unpredictable denk ik.

Die had ik er dus ook uitgehaald.
Zie http://home.tiscali.nl/~elizabeth/test/scrolldiv.html .
Daar heb ik de td een px. height gegeven, zodat die
scrollbalken dus in alle browsers werken. Maar zodra je daar
een percentage van maakt, werkt het niet meer (in IE ook
niet, tenzij in quirks mode, maar dat 'telt niet' :)).
Maakt ook niet uit of je de buitenste div, de td, of de
binnenste div een px height geeft, als er maar tenminste één
in pixels weergegeven wordt, anders komen er geen
scrollbars. (of in Opera een lijn na reloaden)

Zou het dan 'onmogelijk' zijn om (zonder quirks) een
scrolling div te maken in een table, die geen vaste hoogte
heeft? Volgens mij zie ik gewoon ergens iets over het
hoofd.. (of tenminste, dat hoop ik)

Valt me trouwens mee dat er nog niemand geklaagd heeft over
het gebruik van Nederlands in deze Engelstalige groep.